ÇOCUĞUMUZ DERS ÇALIŞIRKEN ODAKLANMASINDA EN ÖNMELİ BEŞ PÜF NOKTA!

0

“Evin diğer bireyleri farklı aktiviteler ile meşgul olurken çocuğun uzun süre odaklanmasını, zamanını verimli kullanmasını bekleyemeyiz.”

Okullar açılır açılmaz en büyük kaygımız çocuklarımızın derslere odaklanması, ödevleri zamanında tamamlaması, sınavlara hazırlanması, öğretmenleri dinlemesi gibi düşünceler başta geliyor. Fakat bu kaygılarımızla ilgili çözümler genelde, “Şunu yap, bunu yap, dersinin başına otur, ödevini bitir, öğretmenini dinle,” gibi söylenmelerin ötesine de geçemiyor.

Söylenmenin sorunları çözmediğini, aksine çocukları duyarsız hâle getirdiğini hepimiz pekâlâ biliyoruz.

Bu noktada yapılması gereken, çocuklarımıza odaklanmalarını kolaylaştıracak bir ortam sağlayıp faydalı bazı teknikler sunmak. Çocukların çevresini saran,artan sayıdaki uyaranları düşündüğümüzde onlar için konsantre olmak, zorlayıcı ödevleri zamanında tamamlamak, zamanı verimli kullanmak hiç de kolay değil.

Bu nedenle, şunu yap bunu yap, uyarılarını bir kenara bırakıp bir strateji belirlemekte ve çocuklara uygulayabilecekleri basit yöntemler sunmakta fayda var.

İsterseniz bu yöntemlerden en önemli 5 maddeye birlikte göz atalım:

1) Çocuğunuz bir proje hazırlarken, uzun bir ödevi bitirmeye çalışırken, sınavlarına hazırlanırken onun için öğrenmeyi teşvik eden bir ortam oluşturun. (Evin diğer bireyleri  farklı aktiviteler ile meşgul olurken çocuğun uzun süre odaklanmasını, zamanını verimli kullanmasını bekleyemeyiz)

2) Belirli bir ödevi, projeyi ya da sınav için yapılan tekrarları tamamlamak üzere süre belirlemek, çocuğunuza hedef koymayı ve bu hedefe belirlenen süre içinde ulaşmayı öğretir, bundan dolayı çocuğunuza süre belirleyin.

3) Çocuklara nefes alıp zihinlerini dağıtmaları için süre tanımak her zaman faydalıdır. Başlarında baskıcı bir anne,baba profili çizerek ;ödev bitmeden masadan kalkmak yok!, Gibi sözler sarf etmek çocukta kapana kısılmışlık hissi yaratır bu havaya sokmadan kısa aralar verin.

4) Çocuğumuzun ödevini hangi sıra ile yapacağına karar vermesine izin verelim. Çocuğumuzun kolay diye kabul ettiği ve daha zevkle yaptığı ödevlerle başlayıp araya daha zorlandıklarını koyarak tamamlaması iyi bir yöntem olabilir.

5) Çocuğunuzu gözlemleyin ve öğrenme faaliyetinin onun yeteneklerine ve kapasitesine uygun olup olmadığını düşünün.

Örneğin; zor bir görevi parçalara bölerek sunmak ya da çocuğun zorlanacağını düşündüğünüz noktalarda yardım önermek, o ödevin çocuğun zihninde aşılmaz bir dağ gibi büyümesini engelleyip yenilgi hissini ortadan kaldıracaktır.

kaynak:www.on5yirmi5.com

Paylaş

Bir Yorum Bırakın